La Fundació Dr. Albert Bonet va ser constituïda a iniciativa de trenta-quatre membres de l'antiga Federació de Joves Cristians de Catalunya. La raó i finalitat bàsica de la seva constitució va ser la preservació de la documentació de l'antiga Federació de Joves Cristians de Catalunya.

El mateix any de la seva constitució, els membres del Patronat establiren un acord amb el Seminari de Doctrina i Acció Social de l'Església de la Facultat de Teologia de Catalunya, mitjançant el qual la Fundació Dr. Albert Bonet confiava el seu fons documental a les dependències d'aquell Seminari i n'encarregava la classificació de la seva documentació.

L'any 2002 el fons dotacional de la Fundació Dr. Albert Bonet va ser significativament incrementat per la recepció, en tant que constituïda hereva universal, dels béns d'un dels seus patrons, el Sr. Josep Rafael Carreras de Nadal, traspassat el dia 8 de febrer de 2002. Aquesta circumstància va possibilitar que el Patronat adoptés un seguit d'acords entre els quals el canvi del seu domicili social al carrer Calàbria, 273-275, entresol 4a i dipositar el fons documental en la nova seu, juntament amb el fons de llibres procedents de la biblioteca personal del causant, que s'afegiren als que ja eren propietat de la Fundació.

Biblioteca Biblioteca
Biblioteca

El fons documental ha estat incrementat posteriorment per les aportacions de documentació de membres de l'antiga Federació de Cristians de Catalunya. El mateix s'ha esdevingut en el cas de la biblioteca, per la incorporació d'un conjunt de volums procedents de les biblioteques, entre d'altres, del Dr. Malaquies Zayas i Cuerpo, primer president del patronat d'aquesta Fundació; de Mn. Antoni M. Oriol i Tataret, que en va ser el secretari.

Entrada Biblioteca