PREMI ANTONI M. ORIOL BASES

1- El Patronat de la Fundació Dr. Albert Bonet, en la sessió tinguda el dia 20 de setembre de 2023, per unanimitat dels seus membres, va instituir el premi Antoni M. Oriol a la difusió de la Doctrina Social de l'Església (DSE), mitjançant obra escrita, docència dels seus continguts o bé aplicació dels seus principis en qualsevol activitat humana.

2- Aquest premi porta el nom de Mn. Antoni M. Oriol Tataret, prevere de la diòcesi de Vic, patró secretari de la Fundació Dr. Albert Bonet, fins al moment de la seva mort. Eminent estudiós i professor de teologia moral a la Facultat de Teologia de Catalunya de 1970 a 1992. El camp de la teologia moral s'especialitzà en Doctrina Social de l'Església i va promoure el «Seminari de Doctrina i acció Social de l'Església» (SEDASE), recentment esdevingut «Càtedra de Pensament i Acció Social de l'Església», de la mateixa Facultat. Va ser ponent del tema tercer del Concili provincial Tarraconense, «La sol·licitud pels més pobres i marginats». En el camp de la investigació és notable el seu estudi sobre els principis de la Doctrina Social de l'Església referits a la qüestió nacional, que culminaria en l'obra «Nació. Antologia i comentari de textos del Magisteri Pontifici Contemporani sobre el fet nacional», editada el 2014 per la Fundació Dr. Albert Bonet.

3- El Premi té per objecte reconèixer, dins el territori de Catalunya i dels anomenats països catalans, bé sigui una obra recent d'anàlisi o reflexió rellevant sobre la DSE o entitats que la difonguin per la via docent (impartint-la o formant els seus membres), o bé entitats, de tota mena, en les quals la seva activitat s'orienti amb els principis de la DSE.

4- El Premi no té dotació econòmica. La publicació, acció docent o activitat premiada serà divulgada per la Fundació Dr. Albert Bonet a través de l'Agència Flama.cat, extensiva a altres mitjans.

5- El Patronat de la Fundació Dr. Albert Bonet nomenarà el Jurat que decidirà quina publicació, acció docent o activitat ha de ser premiada. El Jurat pot proposar, si ho creu escaient, concedir mencions d’honor o bé declarar-lo desert.

6- Les deliberacions del jurat són secretes i els acords es prenen per majoria simple. El vot de la presidència preval en cas d’empat. El jurat resoldrà tots els aspectes no contemplats a les bases. El seu veredicte és inapel·lable i es donarà a conèixer públicament el mes d’octubre i serà lliurat, el mateix any, el dia 7 de novembre (en cas que sigui festiu, serà lliurat el dia laboral següent).